Velkommen til Tryggehvile Fritids- og Ungdomsklub

Et rart og hyggeligt holdepunkt i hverdagen

I en tid, hvor børn og unge færdes på en masse forskellige arenaer og skal navigere mellem hjem, skole, fritidsaktiviteter, venner, sociale medier m.v., er det rart med et fast, hyggeligt holdepunkt i hverdagen.

Tryggehvile forsøger at være dette holdepunkt for børnene ved at skabe en behagelig og inkluderende atmosfære; et trygt sted, hvor der altid er plads til én til, hvor der er et stykke brød eller frugt, og hvor der altid er en voksen at tale med.

Vi har mange værksteder og aktiviteter, men det er mindst lige så vigtigt, at klubben er et sted, hvor alle børn og unge kan være sig selv i de vigtige - og til tider besværlige - år fra man er 10-18.

Vi ønsker alle nye børn og forældre velkommen til Fritids- og Ungdomsklubben Tryggehvile ved Hummeltofteskolen. Vi håber i det følgende at kunne besvare nogle af de mange spørgsmål der melder sig, når man begynder i en ny institution.

Skulle I have yderligere spørgsmål, er I altid velkomne - enten bare på besøg, men også til en samtale, hvis I har behov for det.

Tryggehvile

• Om institutionen

Tryggehvile er en stor, smuk, gammel villa beliggende tæt på Lyngby Sø og Åmosen. Huset blev bygget i 1920’erne til købmanden, som senere blev til IRMA-kæden.

Personalet består pt. af en klubleder, to pædagogiske koordinatorer, seks faste pædagoger og tre faste vikarer.

• Indmeldelse

Administrativt hører klubben under Lyngby-Taarbæk Kommunes Center for uddannelse og Pædagogik. Indmeldelse sker via digital pladsanvisning. Vi beder jer også udfylde et kartotekskort med foto og aflevere i klubben.

• Åbningstider

Åbningstiderne i fritidsklubben er dagligt fra kl. 13.00 til 17.30 og fredag til kl. 16.30.

Ungdomsklubben er åben tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 16.30 til kl. 21.00 for medlemmer.

I ferier holder vi åbent fra 10-16.
    Se desuden skolens ferieplan vedr. ferier og lukkedage.

• Tryggekonto

Man kan lave mange flotte ting i vores værksteder.

Se mere på opslag i klubben og i kalenderen. Hvis der er betaling, kan I overføre til netbank via klubbens konto 4316 4768347476 eller MobilePay 13 03 26.

• Trafik

Tryggehvile ligger godt 700 m fra Hummeltofte-skolen. Børnene går eller cykler selv, når de har fri. I starten af maj følges de dog af sted og der står to voksne fra klubben i vejkrydset ved Hummeltoftevej og Grønnevej, så der bliver taget sikkert imod dem.

• Dagligdagen

Der er ikke kontrolleret pasning i en fritidsklub; derfor skal alle aftaler laves mellem jer og jeres barn.

Et eksempel kunne være aftale om at gå i Netto. Vi vil naturligvis gerne hjælpe i særlige tilfælde. Når børnene holder fri fra klub eller bliver syge, behøver I ikke give besked. Børnenes fremmøde bliver dog registreret hver dag på vores indkrydsningstavle, hvilket børnene selv skal huske.

• Aktiviteter
    • Vi har muligheder for beskæftigelse i vores værksteder. Hvilke værksteder, der er åbne hvornår, kan ses i kalenderen.
    • Vi har en del computere og spilkonsoller i klubben. Vil I vide mere om brugen af disse, er I velkomne til at læse vores mediepolitik.
    • Vi laver eftermiddagsmad hver dag, hvor børnene kan være med i aktiviteten.
    • Vi har dejlige udendørs områder, hvor der er mulighed for sport, bevægelse, hulebyggeri, passe kaniner m.v.
    • Vi har en masse arrangementer i løbet af året: Skiture, Koloni, Halloween, sommerfest osv. Disse fremgår også af vores kalender.

Derudover har dét at gå i klub en værdi i sig selv, da børnenes sociale relationer og samvær har stor betydning. Rigtigt mange kommer i klubben for at slappe lidt af med et spil og en kop te sammen med vennerne og dén sociale arena, vil vi meget gerne understøtte.